“Remu sisusti stadin rockeimman ja cooleimman hotellihuoneen” suora lainaus Iltasanomien julkaisusta (linkki) 14.11.2012. Vastaavalla nimellä toimii useampia erialan yrityksiä: kauppoja, ravintoloita ja yökerhoja. Meidänkin blogissa esiintyneen Kreetalaisen ravintolan, joka oli sisustettu täysin 100% kierrätysmateriaalista nimi oli Rock ‘n Rose Restaurant Bar. Rock ‘N Rose onkin rockmaailman yksi käytetyimpiä lausahduksia.

Ammatillisesta näkökulmasta on hienoa huomata, että Sokos Hotels on tajunnut uudenlaisen sisustuksen merkityksen asiakkaille. Keskustelupalstoilla Sokos Hotelsin oivallusta ollaan kehuttu “vihdoinkin joku tajuaa” -tyyppisillä kommenteilla. Niin se vain on, että nykypäivänä monet, sekä yksityiselämässä ja yritysmaailmassa haluavat yksilöllisyyttä ja persoonaa korostavia sisustusratkaisuja. Jokaisella omannäköistä esimerkiksi harrastusten muodossa. Toimistokalusteiden värimaailmalla ja käytettyjen toimistokalusteiden “tuunauksilla” saadaan aikaan henkilöön, sekä brändiin sopivaa tunnelmaa. Yrityksien voimavara on työntekijöissä ja kilpailu hyvistä työntekijöistä ennaltaan kiristyvillä työmarkkinoilla on armotonta. Google ja Facebook ovat loistavia esimerkkejä miten työntekijöiden viihtyvyyteen panostetaan sisustuksella.

Milloin saamme Suomeen yrityksistä vastaavia esimerkkejä?